Biza Kolor Krzysztof Birlet, ul. Targowa 2, 46-325 Rudniki, k. Wielunia, woj. opolskie
strona głowna   /   technologi
Brak zainstalowanej wtyczki FLASH.
Aby pobrać najnowszą wersję Adobe Flash Player kliknij link: Pobierz wtyczkę


Znakowanie poziome wpływa w znaczącym stopniu na bezpieczeństwo na drodze. Prawidłowo wykonane oznakowanie poziome jednoznacznie określa ruch użytkowników drogi - zarówno pojazdów jak i pieszych. Niewielu użytkowników dróg wie, że linie segregacyjne na drodze określają dopuszczalną prędkość. Spełnia swoją funkcję tylko wtedy gdy jest doskonale widoczne w każdych warunkach.
  • Znakowanie STRUKTURALNE masą chemoutwardzalną na zimno odróżnia się od znakowania tradycyjnego znacznie lepszą widocznością w czasie trudnych warunków atmosferycznych (takich jak intensywne opady, mgła), podczas których jak wiadomo następuje najwięcej wypadków. Widoczność tę zapewnia przestrzenność znakowania strukturalnego. "Przestrzenność" ta polega na nieregularnym nakropieniu masy. W wyniku tej czynności powstają "występy" i puste miejsca, które spełniają trzy podstawowe zadania:

    • umożliwiają odpływ wody podczas opadów z powierzchni danego znaku co zapewnia jego widoczność podczas opadów;
    • wystawanie masy ponad mokrą powierzchnię drogi powoduje odbijanie się promieni światła w kierunku kierowcy (autorefleksja);
    • posiada największy stopień szorstkości ze wszystkich rodzajów oznakowań poziomych, co eliminuje zjawisko poślizgu podczas hamowania (np. na przejściu dla pieszych).
    • zdjęcie 1 | zdjęcie 2

  • Znakowanie CIENKOWARSTWOWE jest powszechnie stosowane do oznakowań dróg i parkingów. W tym celu stosuje się głównie farby akrylowe. Zaletą tej metody jest krótki okres schnięcia - już po 20 minutach może się odbywać ruch po wykonanym oznakowaniu. W celu uzyskania lepszego efektu na drogach - zwłaszcza nocą - do farb dodaje się mikrokulki szklane, które odbijają światło. zdjęcie 1

  • Za względu na bezpieczeństwo oraz biorąc przykład z innych standardów europejskich (Francja, Szwajcaria, itp.) w miejscach najbardziej niebezpiecznych (np. przejścia przy szkołach) wykonujemy BIAŁO-CZERWONE PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH. Dzięki wykorzystaniu kontrastowości pomiędzy tymi kolorami, uwydatniliśmy znaczenie i stopień niebezpieczeństwa przejść dla pieszych oraz niebezpiecznych przepraw ścieżek rowerowych przez ruchliwe jezdnie.

  • Wychodząc z założenia że u bardzo wielu kierowców występuje naukowo udowodniona "znieczulica" na znaki pionowe lub też jazda na pamięć, przystąpiliśmy do wykonywania PIKTOGRAMÓW (pionowych znaków, proporcjonalnie powiększonych, przeniesionych na płaszczyznę jezdni). Jako że każdy kierowca patrzy na jezdnię a nie każdy na znaki jest większe prawdopodobieństwo, iż zauważy piktogram i odpowiednio dostosuje swoje zachowanie na jezdni.




strona główna | o nas | technologi | zakres prac | parkingi i hale | wiercenie otworów | realizacje | kontakt
Biza Kolor - znakowanie, malowanie dróg i prakingów, wiercenie otworów
Realizacja: Dpl Agency - Projektowanie Stron Internetowych